counter

tisdag 5 januari 2010

3:e plats


Plats 3
Callisto - Providence
Från att för några år sedan ha varit ett band bland andra i sludge/post-hardcore genren så har bandet brutit sig loss och skapat en helt egen stil. Visst finns det en hel del kopplingar till Isis och cult of luna fortfarande, men med ny sångare som tillför en massa melodier och harmonier, som närmast får mig att tänka på faith no more, så känns det som att vi än en gång har fått möta nåt nytt. Även musiken har tagit ut svängarna mer, de instrumentala partierna är inte förutsägbara crescendopartier utan mycket mer varierade. Att en skiva från Finland skulle ligga på topp tre var inte direkt något jag hade väntat mig när året började, men så blev det och jag är glad att jag hann få tag i ett exemplar av den grymt fina dubbelvinylen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar