counter

söndag 7 februari 2010

bra musikvår i Umeå


Det ser ut att bli en vår med mycket bra musik. För min del ser planen ut såhär.
Lördag 13/2 Lushes And Tramps, nostalgi av högsta klass. Irländsk folkpunk som var väldigt populära här i stan i början av 90-talet.

Onsdag 24/2 Kongh och Moloken. Moloken har jag sett flera gånger och för varje gång blir dom bättre och bättre, Kongh har jag aldrig sett, men jag har lyssnat på deras skivor och det känn spännande att få se dom live. Lär bli en kväll i det långsamma manglets våld.

Lördag 6/3 House of metal dag två. Lamb of God och August burns red, dessa räcker för mig, sen finns det ju annat att lyssna och titta på den kvällen, men att få höra högkvalitativ höghastighetsmetal (nwoahm)är det jag ser fram mot. Vet att många ser fram ännu mer mot fredagkvällen, men jag har ingen direkt relation varken med Behemoth, marduk eller hypocrisy, så det får vara.

Fredag 27/3 är det umeå opens andra kväll och första gången Mono kommer till Umeå, otroligt kul, dessutom Khoma samma kväll. Har inte bestämt mig än om lördan, men det är nog mest ekonomin som avgör.

5/5 Så äntrar Thåström scenen på M.A.D.E.-festivalen. Var nog några år sen han var här sist. (såg honom visserligen i Luleå i somras, men tror att en mindre scen och inomhus kan göra detta till en helt annan upplevelse) Väntar förstås nyfiket på vilka mer som kommer till Umeå open och M.A.D.E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar