counter

lördag 5 juni 2010

Kallt men trevligt i Täfteå


Fredagkväll och solen skiner, men den värmer inte. Bara några plusgrader, men så är det oftast den här tiden på året i norrland. Desto varmare är det i Nemistältet där Moloken precis har gått på scenen. Dom gör en bra och röjig spelning. Tyvärr har dom ganska kort speltid så det blir inte så många låtar, men den nya låten som dom körde ser jag fram emot att höra inspelad. Grymt doomiga riff i början!

Hade med mig lite skivor, men intresset för vinyler är rätt svalt på ett sånt här ställe (rätt förståeligt, vem orkar släpa på vinyl i skogen och särskilt när de flesta har tillräckligt mycket olika sorters drycker att släpa på.
Efter Moloken gick Lesra upp på samma scen, hamnade lite för långt bort för att riktigt hänga med på vad som hände, men en ösig konsert var det och jag hörde Eken uppmana folk att slänga bort korven som Folkpartiet bjöd på :-)

Så var det då dags för kvällens stora nostalgitripp, de lyckliga kompisarna på stora scenen! Mart säger redan efter första låten att han vet att alla vill höra gamla låtar och därför kommer dom att spela ganska mycket gammalt, och det gör dom sannerligen. Troll och häxor, Cp framför sin TV, Dricka sprit och hålla käften, Hockeyfrilla, mm, mm och det är total allsång av i stort sett hela den ganska stora publiken. Men det är som sagt en nostalgitripp, de nya låtarna som bandet slänger in skiljer sig inte särskilt mycket i stil från det gamla materialet, men känns enligt mig helt ointressant.

Efter DLK så är det inte många grader alls och jag är trött, så jag promenerar iväg med vinylerna och åker hem i natten. (med Fever Ray på hög volym, väldigt bra nattmusik för bilkörning!)
Medans jag skriver det här så lyssnar jag på en livekonsert med
Dinosaur Jr inspelad förra veckan i Stockholm, det borde ni också göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar