counter

onsdag 30 juni 2010

Kvartalsrapport andra kvartalet.

Börjar väl med det lätta, det som finns svart på vitt, alltså last.fm statistiken för de tre senaste månaderna.








1. James Blackshaw 96 spelade låtar

2. Khoma 87 spelade låtar

3. Sleep 74 spelade låtar

4. Damien Jurado 73 spelade låtar

5. Godflesh 69 spelade låtar

6. Magnolia electric co 68 spelade låtar

7. Smog 58 spelade låtar

7. Modest Mouse 58 låtar

9. Sun kil moon 57 spelade låtar

10. Polvo 56 spelade låtar

Intressant lista, med tanke på att James blackshaws låtar dessutom är oändligt lång så ar han nog varit det överlägset mest lyssnade under den här tiden. Sleep har jag upptäckt sent, (via OM) men det är lika bra, skön tokstenad stonerrock med monotona melodier och riff. Annars så syns väl den här tendensen att när det blir vår och försommar så blir det lite mer "säkra kort" dvs musik som har följt en under en längre tid, t.ex. godflesh, smog och magnolia electric co. Lo-fi och indieskivor brukar också ha en tendens att hamna högre upp på sommarhalvåret, men just nu var det väl bara polvo som tog sig dit. (har dock precis vunnit en bunt sebadoh, sentridoh och folk implosion 7" singlar på ebay, men sånt scrobblas ju inte på last.fm)

När det gäller vinylerna så kan jag inte riktigt ge nån tydlig vink om vad jag har lyssnat mest på, det har väl varit högst varierande, men jag vet att jag har lyssnat en hel del på nypressarna av Pearls before swine skivorna. Dessutom har jag lyssnat igenom massa 80-talsmetal som jag ibland får för mig att jag skall sälja, men det slutar alltid med att jag ändå drabbas av nostalgi och ställer tillbaks skivorna i hyllan (som tur var)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar