counter

söndag 10 oktober 2010

Nöjet med skivmässa

Jag skrev innan mässan förra helgen att jag ville hitta doomskivor, t.ex. saint vitus, goatsnake, sleep mm. Första backen jag kollade i på hela mässan innehöll, flera saint vitus, en goatsnake, en sleep + massa annat. Tyvärr var de flesta orginalvinyler och därmed alldeles för dyra. (sleeps holy mountain 700 kr, t.ex.) Så det enda jag fick med mig från den backen var troubles första 12" singel från 1984 (Assasin) Den var liksom spiken i kistan på min troublesamling. (senare års bootlegs intresserar mig inte så mycket, skulle dock gärna äga manic frustration på vinyl också)
Hittade senare under dagen två saint vitus på återpressad vinyl. (till ett gemensamt pris strax under ett original) Det blev även en black sabbath med Dio på sång, samt en (återpressad Blue Cheer) som ofta brukar nämnas som förgångarna till black sabbath och doom, riktigt skitig och fuzzig tung rock är det i alla fall, från 67 om jag inte minns fel)
Space ritual 2 av hawkwind släpptes ett bra tag efter ettan, men är ju inspelad under samma turne, så det borde hålla ungefär samma klass (har inte hunnit lyssna än) Det blev även en Ravi Shankar dubbel lp och en klassiker, Leonard Cohen "Songs from a room"
Dessutom blev det lite cd´s men det får jag ta en annan gång. Avslutade mässan med att köpa en full banankartong med cd-skivor. (tanken är väl att delvis finansiera de övriga inköpen med hjälp av den lådan)

Fortsätt gärna att hjälpa till med att göra lite plats i mina backar och väskor, genom att klicka in på REAN!

/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar