counter

torsdag 24 mars 2011

Fennesz till M.A.D.E.

M.A.D.E. fortsätter att imponera. Christian Fennesz spelar på onsdagen (tilsammans med videokonstnären Lillevan) Smakprov här
Det lär bli hur magiskt som helst. Tyvärr så är ju min timing helt makalöst dålig. Precis den kvällen så är jag i Stockholm, skall på en kurs som säkerligen blir bra, men att det skulle vara precis den dagen, riktigt surt. Men känner ändå att bara att ha en festival i sin hemstad som gör sådana fantastiska bokningar gör ju att chansen finns att det dyker upp mer spännande grejer och om inte det här året så kanske nästa. 2012 får jag se till att almanackan är helt tom under MADEveckan.

Tänk att få se Stars Of The Lid (kanske med NO´s egen symfoniorkester?), Eluvium, Tim Hecker, Rhys Chatham, White Rainbow eller nåt sånt här. M.A.D.E. är de enda som skulle kunna fixa nåt av dessa.

Själv får jag väl hoppas att det händer nåt kul i Stockholm den 11/5 så jag kan trösta mig med det. Tips emottages gärna!

/Krister

Soundtrack: Eluvium - Leaves eclipse the light ep

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar