counter

söndag 9 oktober 2011

Paper på Scharinska, recension

När jag såg Paper i somras så var det helt magiskt bra. Sånt kan vara lite farligt, när förväntningarna är sjukt höga så kan det lätt sluta med platt fall, men ni kan vara lugna, Paper levererade även den här gången. Dom är som en mekanisk maskin som går på toppen av sin förmåga, en ångmaskin med dubbel dos av meta-tabletter, eller en elektrisk apparat på för mycket ström, man väntar nästan att något skall gå sönder, men allt håller ihop. Deras punkiga kraut/new wave lämnar ingen oberörd. Jag är speciellt förtjust i de relativt långa instrumentala partierna. En låt presenteras som en låt från nästa skiva, det är en lite långsammare låt och med än mer krautvibbar, bådar gott! Än en gång får jag väl säga att Paper har gjort det! Jag kan bara konstatera att i Papers fall så vinner liveframträdandet rejält mot skivan (utan att vara dåliga på skiva)
Den här kvällen spelade även First Love, Last Rites och Culkin, men slö och trött som jag var så satt jag och pratade om den alltför åsidosatta dark ambient scenen och att man skulle ordna en noise/industrial/dark ambient festival det har ju varit en dröm länge, men antar att det är bäst att låta det stanna vid en dröm. (att det över huvudtaget finns tre personer i samma lokal som diskuterar sådant får väl anses ganska stort i en stad som Umeå) Får i alla fall önska Kammarheit lycka till på spelningen i Tyskland, där han bland annat skall spela med ett av tidernas bästa band i genren, nämligen Bad Sector.

/Krister
Soundtrack: Deep cuts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar