counter

söndag 5 september 2010

Jag älskar loppis!!!

Bland det bästa jag vet är att dra runt på loppisar och leta skivor. Under sommaren har det inhandlats ganska stora mängder skivor. Det finns ju flera dimensioner som gör det kul, dels kan man hitta skivor som man vill ha och för ganska billig peng, sen kan man också chansköpa, köpa sånt som ser bra ut eller som är släppt av intressanta skivbolag, sen kan man ju också köpa grejer som man kan sälja. Gjorde några riktiga fynd tidigare i somras och man kan väl säga att för vinsten på den affären köpte jag en hel låda med cd-skivor idag, närmare bestämt 109 st. Nån med väldigt bra musiksmak, en hel del skivor som jag vill ha själv, några dubletter som skall säljas och dessutom en hel massa som skall kollas igenom och avvägas om det blir att ha kvar eller sälja. Bra skick var det dessutom. Hon som sålde dom sa att hon hade sålt ungefär lika mycket till tidigare under loppisen, så man undrar ju naturligtvis vad det var för grejer, men jag hoppas väl på att det var hennes "svenssondel" av samlingen (men det är nog en försvarsmekanism) Med mindre än en månad kvar till skivmässan så jobbar jag nu för högtryck med att prismärka vinyler från tidigare loppisrundor och lär väl få börja ta itu med en del av skivorna i den här lådan också. Ser framemot att lyssna på lite pixies, fläskkvartetten, gamla R.E.M., Sophie Zelmani mm
/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar