counter

tisdag 15 februari 2011

Hög ambitionsnivå

Ni som följer den här bloggen vet att jag gillar ambitiösa och pretantiösa skivor, temaskivor, skivor där man skall lyssna på flera ljudkällor samtidigt osv. Jag har även en stark kärlek till påkostade omslag, klurigt uttänkta omslagsideér och olika D.I.Y. varianter. Skivan ni ser här på bilden fick jag med som bonus vid en beställning för två veckor sedan. Bandet heter tempelhof och bolaget heter distraction, har inte forskat mer på det och vad dom har gjort för andra prylar, men i alla fall blir jag väldigt glad av sånt här. Själva vinylen är screentryckt (alternativt sprayad med schablon) och på den lilla lappen du ser, så ser du en miniatyr av samtliga 250 vinyler i upplagan. Alla numrerade och med olika tryck på och som tillsammans, om man skulle lägga upp alla 250 ex, så skulle hela mönstret framträda! Mitt ex (nummer 74) är inringat med silverpenna, så man vet vilken del av "the big picture" som man själv äger. Fantastiskt! Det är nörderi på hög nivå, men det funkar väldigt bra på mig och uppenbarligen på några till runtom i världen. Det dyker ju upp band och bolag hela tiden som gör sådant här och som uppenbarligen gör det mest för att det är kul, inte för att man tjänar så grova pengar på det. (knappast några alls) Länge leve kreativiteten, länge leve D.I.Y. kulturen, länge leve nörderiet!
/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar