counter

lördag 15 januari 2011

Boring guitar music...

... är titeln på en ny inspelning med White Rainbow, vet inte än om den finns i fysiskt format. Har den bara som mp3 och som vanligt när det rör sig om white rainbow så är det grymt bra. Inte alls så boring, men däremot är det ganska minimalistiskt och med långa repetitiva låtar.
Jag har lyssnat väldigt mycket på den förra skivan "new clouds" som är nån sorts minimalistisk worldmusic/kraut/electronica.

Jag är ingen förespråkare av droger, använder inga alls (utom kaffe) men om jag nån gång skulle testa under kontrollerade former (typ i laboratoriemiljö) så är white rainbow bandet som jag skulle lyssna på under tiden. Nu är det inte så att man behöver vara drogad för att kunna njuta av White Rainbow, man mår bra, blir avslappnad, glömmer tid och rum och sjunker ner i musiken ändå och antagligen är det färre biverkningar.

För er som är nyfikna så har jag nog kvar ett ex av "new clouds" på cd i distrot

/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar