counter

onsdag 19 januari 2011

Rock´n roll children

Som skivnörd, musikälskare och aktiv propagandist för alternativ kultur och musik, så vill man ju gärna att ens barn skall lära sig uppskatta riktig musik. Dock är jag sån som inte försöker tvinga på dem nåt intresse, men jag ser till att erbjuda alternativ. I alla fall så blir man ganska glad en sån dag som igår. Jag satt och lyssnade på lustmords spelning live på p3´s hemsida och in kommer 7-åringen med en teckning föreställande en döskalle. (mycket snyggare än vad jag själv skulle kunna rita) Under konsertens gång hinner han komma in med tre döskalleteckningar. "Dom borde passa i ditt rum, där du brukar lyssna på rock" säger han. Han har även skrivit sitt namn med nån sorts väldigt spretig "tagglogga", så en ganska lång stund kollar vi med fascination på alla läckra logos som finns framförallt inom black och death metal.

Jag vet vem som skall få rita omslag nästa gång jag gör nån skiva med hård musik, Pushead, släng dig i väggen liksom.

Den här teckningen hade han ritat idag, den sitter uppsatt bredvid hans säng.

/Krister

Soundtrack: Vic Chesnutt-North star deserter

1 kommentar: