counter

torsdag 18 oktober 2012

En amatörbloggares prioriteringshierarki, i korthet.




Det händer ibland att folk mailar och skriver typ, trevlig blogg, lyssna på våra låtar och så en länk till nån soundcloud, myspace eller liknande. Trevligt, naturligtvis, men chansen att man verkligen lyssnar är rätt liten, det skulle vara om man av nån anledning inte hade nåt annat intressant att lyssna på för tillfället (och det är inte ofta). Nån gång har det även hänt att jag har fått en cd-r i posten, eller en riktig cd, då hamnar det lite högre upp i priolistan, då kan man i alla fall lägga det fysiska objektet i högen för "skivor som jag skall lyssna på snart". Det har inte hänt än, men den dan jag får en vinyl från nåt band som vill att jag skall recensera, så lovar jag att det kommer att komma upp en recension inom en vecka. Cd-skivor med speciella omslag, kasetter, allt i fysiska format ligger betydligt bättre till för att uppmärksammas, så är det bara. (förutom att mitt kasettdäck är trasigt just nu, men jag skall skaffa ett annat) Vill jag då att folk skall sluta skicka grejer? Nej naturligtvis inte, skicka gärna, men ni har större chans att hamna på bloggen om det är i någon form av fysiskt format. Störst chans om det är vinyl! Det låter hårt, men sån är min verklighet!


En av högarna med "skivor som skall lyssnas på snart" (finns även en banankartong, samt en dryg back med vinyler, så ni förstår att mail med länkar inte har så stor chans) OBS! Det mesta har jag inte fått skickat, utan köpt själv, men tyvärr finns det ju inte extra tid för att lyssna på det som är bloggrelaterat.



Påminner också att ni som har instagram kan fälja mig där, och min "record of the day" grej. Varje dag tipsar jag om en skiva från min privata samling. Skriver inte så mycket, bara en bild och lite genrer i taggarna kanske, men svara gärna på frågor. På IG heter jag krimor99

/Krister


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar