counter

måndag 28 juni 2010

idag 100 inlägg 60 vinyler!!!

Det här är mitt 100:e inlägg på bloggen och det blir ett kort inlägg om ett av mina favoritnöjen. Loppis! Var på loppis i dag i Umeå, vid första anblicken var det inte mycket att hurra för, några bord med mest porslin och damkläder. Men hittade i alla fall ett bord med skivor och böcker, köpte först några skivor, men sen när jag hade gått vidare så tänkte jag "jag ångrar nästan aldrig när jag har köpt nåt, däremot ångrar jag ofta att jag inte har köpt en del skivor när jag har haft chansen. SÅ jag gick tillbaks och frågade om jag fick köpa hela backen. Han som sålde var inte riktigt sugen på det, men i alla fall bläddrade jag igenom allt igen och tänkte att jag måste i alla fall hugga nån fler gobit, men innan jag var färdig så sa han, "fast det skulle ju va skönt att släpa hem dom", så det blev en hel back vinyl, mellan 50 och 60 vinyler. Det mesta inom punk, metal, lite grind-core men även en del svenskt typ imperiet och lundell. Skall väl gå igenom backen under sommaren och se vad som skall vara kvar, vad som hamnar på tradera och vad som hamnar i skivmarknadsbackarna. Alltid kul när man hittar lite roliga skivor. Det är väl kanske inte ofta man gör super fynd, men jag har i alla fall hittat en singel på myrorna för 5 kr som jag sålde för 500. Jakten går vidare, vi lär ju ses på nån loppis i sommar. Är det nån läsare som har tröttnat på sin skivsamling, vinyl eller cd, hör av er, vi skulle behöva fylla på lite i våra marknadsbackar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar