counter

lördag 19 juni 2010

Love is a dog from hell...

.. var titeln på en samlingsskiva här i stan på 90-talet, det är även titeln på en riktigt bra låt av Godflesh, om det har nåt samband med varandra vet jag inte, men det kanske finns nån därute som vet? I alla fall har det inget samband med resten av det jag tänker skriva om.

Inte så många dagar kvar till semester, skall bli skönt. Man brukar ju tro att man skall hinna göra massa saker då, sen blir det aldrig så, men jag har några grejer jag vill hinna göra, jag vill se massa musik dvd´s som jag har, men inte har sett, Mono dokumentär, Efterklang performing Parades, Final Exit live 97 och 07, sen har jag ju en önskan om att få lyssna på Flaming Lips "Zaireeka" med fyra separata ljudsystem, men det krävs ju lite roddning för det.
Men Neurosis "Times of grace" samtidigt med Tribes of neurots "grace" brukar jag kunna styra upp här hemma ibland och det är alltid lika härligt.
Missade Mono på P3 live i veckan (från Umeå Open), men det finns på p3 play, på måndag är det Efterklang på p3 live (från spelningen på Strand) så nog finns det saker att göra. Sen är det ju en hel del tråkigt jobb man måste göra när man bor i hus, men får man bara med sig en liten cd-spelare ut så kan man stå ut med det mesta.

Var precis tvungen att se tre minuter av det där bröllopet ändå, visade sig att Jennie Abrahamsson skulle spela en låt, hon är ju trots allt en gammal vän och som jag brukar hålla tummarna att det skall gå bra för, det är hon värd, hon är grymt duktig! Synd bara att den där gymkillen skulle börja hålla tal innan låten var slut, så det blev nedtoning och tvärt kast in i slottet. (och tvärt kast tillbaks till datorn för mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar