counter

tisdag 8 juni 2010

Valtider, sommartider, inlämningstider

Ohly som tomte?

Jag är väldigt sugen på att skriva massa inlägg och recensera en massa skivor, men det är inte läge. Avslutning av kursen jag har läst i vår, samtidigt som allt skall avslutas på jobbet, (har jobbat halvtid och pluggat halvtid) så jag borde nu sitta och finslipa rapporten och fixa med layouten, men man måste ju ta ett litet break. Läser en artikel här och blir än mer trött och förvirrad inför valet i höst. Ohly vill sänka skatten för elitidrottare? Är det här på riktigt eller har DN gjort en fejkartikel för att få Ohly att framstå som en puckad tomte? Jag kommer aldrig att rösta på nåt högerparti så länge jag är vid mina sinnens fulla bruk, men jag är inte ett dugg sugen på rösta på Ohly heller. Varför skall det daltas med elitidrottare? Dom tjänar enorma summor på att få hålla på med det dom vill, det borde vara sporre nog, dom behöver inga skattelättnader.
Vad skall man rösta på? Kan inte Johan Ehrenberg starta ett parti? Då skulle jag veta vad jag skulle rösta på. En vänstersnubbe som vill något och gör något (inte bara pratar), som satsar stenhårt på klimatfrågor, är insatt i ekonomi, försöker göra något åt det ensidiga högerövertaget i svensk media mm,mm.

Sommar är det väl kanske nu enligt almanackan, men det går trögt, just över 10+ och växterna på gården växer ungefär lika snabbt som trummisen i Bohren und der club of gore trummar, inte för att jag är nåt fan av stekande värme, men det skulle ju kunna vara skönt att slippa ha både huvtröja och jacka ett tag.

Så fort jag är klar med mitt skoljobb skall jag ta och recensera lite skivor som ligger och väntar. (Hoquaim, Damien Jurado, Cursus, InSekt, Loscil för att nämna några)

Har äntligen fått tummen ur och börjat lägga upp lite skivor på tradera igen, mer kommer under veckan, så håll utkik, även lite billiga second hand grejer kommer att dyka upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar