counter

onsdag 8 juni 2011

Sommar = Nostalgi?

Många av sommarens musikaliska dragplåster på diverse festivaler är nog på plats mest för att man vet att sommar och nostalgi är en rätt bra kombination. Man känner sig lite ung igen och vill åka på festival och lyssna på nåt man känner igen. Tror det är typ så folk resonerar. Jag är också lite nostalgisk inför den kommande sommaren. Skillnaden är att de band jag är nostalgisk inför att kunna återuppleva är band som medelsvennson aldrig har hört.

Mest nostalgifaktor tror jag faktiskt att Krev (som spelar nästa helg på täfteåfestivalen) har. Några av medlemmarna spelar numer med Säkert! och har spelat i Isolation Years. Jag var en gång i tiden stolt ägare till deras första demo. (gjordes typ i 10 ex(på kassett) med handritade omslag) i DIY och återvinningens tecken så gjorde man det mest udda nåt band har gjort, när man hade spelat in sin andra demo så samlade man helt enkelt in kassetterna för att lägga in de nya låtarna efter den första demon. Tyvärr så gick nåt fel och jag fick aldrig tillbaks min kassett. (så om nån Krev-medlem läser det här så vet ni vad ni är skyldiga mig :-) Dom gjorde även en cd (Kyl och frys i Stockholm) och en 7" (Nationen) Antar att om man inte hörde dem då det begav sig så fattar man inte grejen, men många av låtarna är trots allt riktigt bra poplåtar, om än med interna pubertala texter.

Min andra nostalgitripp blir trästock där en massa band som jag har sett x antal gånger på 90-talet skall spela. Mest ser jag fram emot The All Janet och Stardog. Får väl se om dom spelar på rätt dagar, men förhoppningsvis... Eagles och Chicago i all ära, dom har ingen chans i min nostalgikalender!

/Krister

Soundtrack: Bedhead - What fun life was

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar