counter

tisdag 8 februari 2011

Den breda vägen?

Det har blivit en hel del inlägg om smal musik, vilket är helt i sin ordning på den här bloggen, men jag måste få tipsa om något som inte är så smalt. Jag köpte en samlings-cd med "15 tracks in the key of Neil." Det är nån sorts tanke att alla artister har något gemensamt ursprung i Neil Youngs musik. Orsaken att jag köpte den var att det var en låt av Damien Jurado som jag trodde att jag inte hade, (men den var med på förra skivan, kände bara inte igen titeln) I alla fall, på samma skiva fanns ett band som jag har sett omnämnas, men aldrig hört. Dom heter the gaslight anthem och om jag skulle beskriva deras musik så skulle jag säga, ta en ganska stor dos 90-tals emorock (typ jawbreaker, promise ring mm) och blanda upp det med en minst lika stor dos Bruce Springsteen. Inte övertygad? det skulle inte jag heller vara, men lyssna på låten the ´59 Sound på Spotify så törs jag lova att du också är övertygad. Har inte hunnit gå igenom deras andra skivor så jag skall inte lova för mycket, men dagar när man känner för lite gladare musik än Abandon så är det ett hett tips.

Glöm inte bort att jag fortfarande rear cd-skivor. Köp 3, betala för 2, gäller alla cd-skivor i distrot
/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar