counter

torsdag 30 september 2010

Kvartalsrapport nr#3

På grund av tidsbrist blir det en väldigt snabb kvartalsrapport.
Börjar med den som statistik som finns svart på vitt

Last.fm


Här följer listan.

1. Einstürzende Neubauten 104 spelade låtar
2. Final 97 spelade låtar
3. Godflesh 76 spelade låtar
4. R.E.M. 64 spelade låtar
5. As I lAy Dying 60 spelade låtar
6. Black Sabbath 50 spelade låtar
6. Magnolia Electric Co 50 spelade låtar
8. Silverbullit 49 spelade låtar
8. Hammock 49 spelade låtar
10. Bigelf 48 spelade låtar

Kort kommentar: Einstürzende Neubauten spelar i Stockholm i novemeber, jag skall dit, jag lyssnar in mig på nya skivan samt lyssnar igenom en hel del äldre skivor, så det är inget konstigt med det. Final är grymt bra ambient/industrirock av Justin Broadrick m.fl, Godflesh (som för övrigt också är Justin Broadrick m,fl) återkommer med jämna mellanrum. Så det är inget på listan som känns som att det inte stämmer. R.E.M har förresten upptäckts av 7-åringen, han vill gärna höra "Automatic for the people" när han skall sova (men det finns inte med på last.fm listan) Ovanligt bra val för att vara 7 år, inge manboy här :-)

När det gäller vinylen så kan jag säga att förutom Mono och Damien Jurado, som jag vet att jag har lyssnat mycket på, så har det mest varit genomgång av diverse second hand skivor, så att plocka ut nåt speciellt där och göra en lista känns lite meningslöst, får väl göra ett nytt försök nästa kvartal. (då ju årsbästalistorna dessutom skall sammanställas) Jag hade ju varit så duktig och börjat skriva ner förslag på skivor och konserter som skulle vara med på den listan, men det försvann förstås i datorkraschen i somras, så det får väl bli att börja leta i minnet igen. Nu åter till prismärkningen av skivor.


/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar