counter

måndag 9 januari 2012

Mycket bra musik på TV nuförtiden.

Dokumentär om Bob Hund för ett tag sen, dokumentär om Janis Joplin, serie om hårdrockens historia, dokumentär om U2 vid tiden för Achtung baby, Thåström live från Way Out West. På två veckor har jag sett mer på TV än jag gjorde under hela förra året. (visserligen var ju Bob hund förra året, men fram till dess)
Tror allt finns kvar på svt play i fall nån har missat det.
Här ser man ju det fantastiska med public service, man behöver ju inte fundera ihjäl sig på hur det skulle se ut om reklamfinansierade kanaler fick ta över allt. Då skulle det vara idol och liknande överallt. (för att dom på nåt sätt har fått för sig att det är det folk vill ha, men det är i så fall enbart för att folk inte vet bättre, man kanske måste erbjuda dom nåt annat)

Fantastiskt kul att se Thåström och även lite inklippta intervjussnuttar, det är man ju inte bortskämd med från den mannen. Han skall förresten spela på Umeå Open i år, jag har köpt biljett. Tror att det blir 5:e gången jag ser honom, och hittills har det alltid varit bra, så jag tror på det även den här gången. Hoppas nu bra att Umeå Open lyckas klämma in lite mer trevliga saker så man får valuta för pengarna. Förra året velade jag ju så länge så att jag fick bara biljett till en dag, så nu slog jag till och köpte tredagars, innan jag ens vet vad dom bokar, men Thåström, Deportees och Anna Ternheim vet jag i alla fall, och kan väl tänka mig att se alla dessa. Men jag hoppas naturligtvis på nåt i klass med när Mono var där.

/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar