counter

måndag 17 maj 2010

Död, elände och valfrihet!

Ett inlägg om lite allt möjligt och omöjligt. Har de senaste dagarna arbetat halvtid med att prata med olika avdelningar på det bolag som från och med i fredags sköter mitt bredband och min telefon. Dels har dom försökt sälja in mer än jag hade gått med på att få, dessutom har allt runt telefonen krånglat och allt är inte klart än, väntar fortfarande på en sladd som skall skickas. Ställer mig naturligtvis frågan varför jag överhuvudtaget gick med på att byta, har haft som princip att inte nappa på erbjudanden från telefonförsäljare, men här gick nåt snett, hoppas jag har lärt mig nu, ALDRIG! mer byta bolag, jag avskyr verkligen den här valfrihetshetsen, jag är inte ett dugg sugen på att lägga massa tid på att kolla vilket bolag som är bäst billigast osv och det gäller både telebolag, internet, elleverantör, apotek, mm. Jag vill ha ett bolag som sköter sitt jobb och ser till att vi kunder får det vi betalar för, sen om det råkar kosta nån krona extra det skiter jag i. STOPPA VALFRIHETEN!

Nu till nåt annat, Molokenvinylen har fått ett releasedatum 26/5 hoppas allt går som det skall, första testpressen var inte riktigt bra på ena sidan, men förhoppningsvis är skivorna på tryckning nu. Det går bra att maila mig för förhandsbokningar, det går också beställa här, från molokens egen sida.

Ronnie James Dio är död, jag har väl aldrig lyssnat särskilt mycket på nåt av hans band, men att han var en bra sångare är inget som behöver diskuteras. Vet inget om vem som ligger bakom
den här hemsidan, men riktigt lågt är det i alla fall, hade för mig att man som kristen skulle älska sina fiender osv, inte håna dem efter deras död, smaklöst!

Medan jag skrev det här inlägget har jag lyssnat på A place to bury strangers, rekommenderad noiserock i samma skola som Joy Division, Silverbullit eller Ikons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar