counter

fredag 28 maj 2010

Fredagsfynd på Garageland!

Så hade då Garageland i Umeå sin årliga "halva priset på allt" REA! Hur dom lyckas få det att gå ihop är obegripligt, skulle det bara gälla second hand skivorna så hade jag förstått det, men det gäller på allt. Det är ju bara att tacka och ta emot och hoppas att dom vet vad dom gör, så dom inte blir tvungna att slå igen.
Var där ganska precis 12, när dom skulle öppna och det var vi ganska många som var. Hysteriskt flackande med blickarna, både i backen man själv bläddrade i samt alla andra backar inom synhåll. Tänkte titta på lite cd-boxar som låg på disken (typ 2 högar med 15-20 boxar i varje) snabbt hördes en röst, Nej! det där är mina. Ok, nån som skall starta egen butik? göra sig en rejäl hacka på tradera? eller bara nån som har mer pengar och mer fritid?
Hursomhelst, hann i alla fall kapa till mig några gobitar innan det var dags att återvända till jobbet. Hann dock inte kolla alls på cd-avdelningen, så jag får väl se om jag hinner in en sväng imorgon (Rean fortsätter även lördag 29/5)

Vad blev det då?
Bara nypressad vinyl. Cluster-II, Pearls before swine- Balaklava och One nation underground samt Neu-75, så man kan säga att det blev Kraut och Psych för hela slanten. (men ändå billigare än vad en enda av dessa skivor kostar i orginalpressning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar