counter

lördag 29 januari 2011

Lördagkväll och minimalism på TV

Tidigare ikväll så visades en konsert/dokumentär om ett gäng som spelade musik av Steve Reich. Mycket sevärt. Dom framförde Sextet, samt nåt senare vokalverk som jag inte hade hört. Har dock lite svårt för grejerna med sång, föredrar alla gånger de instrumentala verken. Här på SvT´s hemsida kan du se hela programmet.
Tackar Signe för tipset, jag håller ju aldrig koll på vad som händer på TV´n, så det här hade jag garanterat missat.
Här skrev jag om Steve Reich och tipsade om en del av hans bästa verk, för den som vill ha lite mer minimalism. Han spelade ju i Stockholm i onsdags och jag önskar att jag hade varit där, men man får inte allt.

Är hemma och njuter av att ingen i familjen kräks för tillfället, hoppas det håller i sig ett tag.
Har gott sällskap av "the tallest man on earth" (eller i alla fall en av hans inspelningar)

/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar