counter

tisdag 11 januari 2011

Stress?

Har nu gått snart en vecka sen mitt förra inlägg. Enligt många bloggexperter så är det rena rama döden för en blogg. Må så vara, men har man jobb, barn, villa, några meter snö och dessutom en tokförkyld sambo, så är det inte helt tvärenkelt att hinna med att skriva nåt. Dessutom la jag ner så mycket tid på min årsbästalista så jag blev lite övermättad ett tag. Men när min blogg blir lika stor som underbara Clara eller blondinbella och sånna, så att jag också kan leva på enbart bloggandet, då lovar jag att det skall bli minst tre inlägg om dagen!

Ibland är det dessutom så skönt att lyssna på en bra skiva utan att ens tänka på att man skall skriva om den, utan bara lyssna för sakens egen skull. Skrev recensioner för en tidning ett tag, men slutade just av den anledningen. Helt plötsligt kändes det som ett tvång att lyssna på vissa skivor. (även där var det så att jag inte fick betalt, skulle man få det så kanske tvånget inte skulle vara så svårt att stå ut med)
Nog sagt om det nu, hoppas fortfarande att Umeå open skall släppa lite mer artister och nåt som jag vill se, (drömmen om Mogwai är nog däremot krossad, en snabb titt på deras egen hemsida dödade allt hopp, spelningar i andra städer varenda dag i närheten av Umeå open)

Lillebror sticker till Paris nästa helg för att se Godspeed You Black Emperor!, inte alls dumt. Jag såg dom i Göteborg 2001(eller kanske 2002, minns inte helt säkert) och det är fortfarande en av mina bästa spelningar. Jag har i alla fall köpt biljett till det här, skall bli spännande.

Nej nu är det dags att ta hand om disken som fick ligga medan jag spelade Wii med 4-åringen.


/Krister


Soundtrack: As I Lay Dying - A Long March

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar