counter

lördag 1 januari 2011

Slutspurt och önskningar inför det nya året.

Är nu inne på slutspurten av jobbet med årsbästalistan. Kommer att börja publiceras inom några timmar. Tänkte bara skriva om lite saker jag hoppas på under 2011, en del realistiska andra lär nog förbli drömmar, vi får väl se.

- Att Stars of the lid släpper en ny skiva, borde snart vara dags.
- Att Mogwai kommer till Umeå Open, dom spelar i stockholm måndag den 3/4 så det borde inte vara helt omöjligt.
- Att M.A.D.E. fortsätter att ta dit världsartister inom lite smalare genrer. Högt på önskelistan är Rhys Chatham, Steve Reich, Tom Waits och Lustmord, är nog enbart M.A.D.E. i Umeå som skulle kunna ordna något av dom.
- Att Silverbullit gör nåt nytt, åker ut på turne tillsammans med Ikons och gästar Scharinska.
- Att House of Metal släpper i alla fall ett band som jag vill se (eller kanske inte, det blir ju dyrt för att se ett band)
- Att vi lyckas bli redo för livespelningar igen med The Magic Lantern, vi har högre fart än på många år nu.

Vad önskar ni? kommentera gärna.

2 kommentarer:

  1. Om ni skakar fram Tom Waits lovar jag åka till Umeå för andra gången i mitt liv!

    SvaraRadera
  2. ja, tyvärr är jag själv inte inblandad i "framskakningen" men jag skulle också kunna åka långt för att se honom

    SvaraRadera