counter

måndag 24 januari 2011

Musiken, räddaren i nöden! Part 3

Min bil gick sönder i fredags och det krånglar ju till det en del när man bor utanför stan och bussarna inte går särskilt ofta. Men med en någorlunda positiv grundinställning till livet så tänkte jag genast att "då får jag ju lyssna på massa skivor som jag har lagt in i mp3 spelaren"
Nu visade det sig att det gick snabbare att fixa bilen än vad dom hade sagt först, så jag får hämta den imorgon. Naturligtvis skönt, men kände ändå en liten lätt besvikelse över att jag bara hann lyssna på tre skivor. (James Blackshaw - All is Falling, Pelican - Australasia och Behemoth "the Apostasy") Det är ju rätt skönt att åka buss, man behöver inte anstränga sig för att hålla ögonen på vägen hela tiden och man kan till och med blunda ett tag. Synd bara att de flesta dagarna så skulle mina dagar bli minst en och en halv timme längre om jag tog bussen.
På tal om bussar så har jag aldrig lyckats åka med reggae busschauffören, han kör väl bara stadstrafik gissar jag, och de chaufförer jag har upplevt har i alla fall inte haft nån personlig musikalisk framtoning. Men det är väl lika tur det, skulle bara vara jobbigt om man inte fick bestämma själv vad man skulle lyssna på.
Tack och godnatt!
/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar